PRESTATIONSTIPS

Vecka 3
Byt ut (eller lägg till) ett träningspass mot ett mentalt pass. Du ska göra/utgöra precis det du hade tänkt dig i praktiken fast nu inne huvudet. Se dom inre bilderna av alla de inslag i träningspasset som du skulle ha kört om det vore verklighet. Tankar expanderar och du vet ju att alla motoriska färdigheter måste ha en mental karta att följa innan de blir till verklig handling/rörelse. Testa ett par gånger!

Vecka 2
Alla högpresterare som lyckas använder medvetet ungefär samma formel för succé. Följ dessa fem enkla steg så kommer du att nå det du strävar efter:

Vecka 1
Ett sätt att bli bra själv är att skapa förutsättningar för någon man bryr sig om att också lyckas. När gjorde du någon bra senast?

Vecka 52
Det är fest! Hur ofta ser du träning och tävling som "fest"? Var ärlig! Är det inte ofta så att du ser det som något "nödvändigt ont" som måste till för att du senare kan må bra, eller hur? Problemet är bara att hjärnan påverkas av det här sättet att tänka, förstärker den negativa känslan (omedvetet eller medvetet ska vi låta vara osagt?!) och risken är att det aldrig blir någon fest. Konsekvensen blir att det sällan känns bra och resultaten uteblir. Tokigt eller hur! Se till att det är kul att gå till träning och tävling. Ta med en tårta, gör något annorlunda, spring baklänges eller vad tusan som helst. Nya situationer skärper hjärnan. Nya situationer som dessutom är roliga, är lättare för hjärnan att återskapa.

Vecka 51
Ställ dig följande frågor ofta. Svara och ta kontroll över dina egna uppsatta, inre regler.

Vecka 50
Närhelst du känner av en negativ, alternativt smärtsam känsla, gör följande:
1.) Notera vad du egentligen känner.
2.) Var glad över att du har känslor. Fatta att de finns till för att göra dig ännu mer prestationsbenägen.
3.) Bli nyfiken! Varför känner jag som jag känner? Behöver jag ändra på mig själv? Eller något i min omgivning?
4.) Dra dig gärna till minnes när du kände så här senast. Finns det några likheter mellan situationerna? Kan jag utnyttja mina positiva erfarenheter från tidigare?
5.) Bli tänd och agera! Gör något!

Vecka 49
Ändra synen på "negativa känslor". Försök förstå att alla känslor finns för att serva dig. Det gäller bara att tolka dem på rätt sätt. Det som du tidigare identifierade som negativa känslor är snarare en signal till dig att agera. Till exempel; om du känner dig frustrerad innebär det förmodligen att kroppen säger till dig att det skulle kunna vara bättre än det du just nu upplever. Detta är kroppens signal till dig att göra något åt situationen, och den signalen ska du vara tacksam för, annars skulle du inte fattat att de var något som var fel. Eller hur?! Från och med nu - identifierade den där "negativa känslan" som en signal för att agera och förändra situationen.



Om företaget Rådgivning Föreläsningar Böcker Webshop Aktuellt Tips Om Johan Plate Kontakt